5 טיפים איך לשמור על תזונה נכונה לאחר אימון?

חשיבות השילוב של תזונה נכונה ואימון גופני ידועים כמתכון המנצח לירידה במשקל, אך השאלה החשובה הנשאלת היא מה אוכלים לפני ואחרי אימון?, ואיך הופכים אותו להכי יעל שאפשר? ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיעזרו לכם לדעת מה הכי נכון לאכול לאחר אימון כדי לא לפגוע בתוצאות השגתם ולשמור על המשקל.

  1. לנהל יומן אכילה ולאכול לפחות 5 ארוחות ביום :

כדי לשמור על משמעת ומשטר של תזונה נכונה לאחר אימון מומלץ לפחות בתחילת הדיאטה לנהל רישום של המזון שנכנס לפה מידי יום, הרגל מועיל שייקל בבחירת המזון אותו אתם צורכים.

בנוסף לכך מומלץ לאכול 5 ארוחות קטנות וקבועות ביום, כדי להימנע מנשנושים שאינם בריאים.

  1. לא לוותר על פחמימות מלאות, דגנים מלאים :

פחמימות נחשבות לאויב הדיאטה, הסוד הוא לצרוך פחמימות מלאות ומורכבות שעשירות בסיבים תזונתיים ובמינון הנכון. פחמימות הן ה"דלק" הזמין ביותר של השרירים שנשארים זמן ממושך יותר במערכת העיכול, לכן חשוב לצרוך אותם במינון הנכון ולא בכמות גדולה, הימנעות גורפת רק תגביר את תחושת הרעב. דוגמאות לפחמימות מומלצות: לחם קל מקמח מלא, בורגול, אורז מלא, קינואה וקטניות. בנוסף אכילת דגנים מלאים מפחיתים את הסיכוי למחלות לב וסרטן, עוזרים למערכת העיכול ולתחושת השובע. כל אלה יעזרו לכם לשמור על תזונה נכונה לאחר אימון ולאורך כל היום.

  1. אכילת חלבון בכל ארוחה :

על פי מחקרים שנעשו בארה"ב, אנשים שאוכלים יותר חלבונים בדיאטה יורדים יותר במשקל ומרגשים פחות בתחושת הרעב בהשוואה לאנשים שצורכים פחות חלבון. זהו מרכיב תזונתי מעולה להמרצת המטבוליזם, דיכוי הרעב, יעזור לכם לאכול פחות במהלך היום ולשמור על תזונה נכונה לאחר אימון. יוגורט דנונה PRO בתוספת קפאין, 20 גר׳ חלבון 0% שומן יעזור לכם לאחר אימון להחזיר אנרגיה לגוף שלכם ובבניית מסת השריר. יכול לשמש כארוחה בעזרת שילוב חלבון איכותי, פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ע"י הוספת שיבולת שועל מלאה ופירות טריים חתוכים.

  1. הקפידו לישון 8 שעות בלילה :

חוסר בשינה או מיעוט בשעות שינה עלולות לגרום לעלייה במשקל. שינה משפרת את תפקוד המוח וגוף ומעניקה אנרגיה נוספת לאימון.

  1. הקפדה על שתייה מרובה :

שתייה הינה מרכיב חשוב בשמירה על תזונה נכונה לאחר אימון. יש להתחיל אימון כשאנחנו רוויים נוזלים, במהלך האימון אנו מאבדים המון נוזלים ועלולים להגיע למצב של התייבשות ולפגוע בתפקוד הגוף. כשחסרים נוזלים ישנו קושי בביצוע פעילות מאומצת, היכולת הקוגניטיבית והריכוז יכולים להיפגע, לכן חשוב לשתות במהלך כל היום במיוחד כשמתאמנים ולאחריו. רצוי בשתייה מדורגת ולא בכמויות גדולות ובבת אחת.

המזון שאתם אוכלים לפני ואחרי פעילות גופנית יעשו את כל ההבדל מבחינת אפקטיביות הדיאטה. לכן מומלץ לצרוך את מגוון מוצרי יוגורט דנונה PRO לשמירה על תזונה נכונה לאחר אימון.

הרשמו לניוזלטר שלנו

ניתן לבטל בכל עת, בכפוף למדיניות הפרטיות שלנו.