3 דברים שכל אישה בהריון חייבת לדעת

בזמן ההריון גופך עובר שינויים רבים. הורמונליים, פיזיים ורגשיים. כדי לצלוח תקופה מאתגרת זו, מבלי לאבד את שפיותך, ריכזנו כאן עבורך מספר כללים הנוגעים לתזונה נכונה בהריון.

עשה – תזונה נכונה בהריון:

עלית במשקל באופן פתאומי? אל דאגה! עלייה במשקל בטווח המומלץ במהלך ההיריון מסייעת להתפתחות התינוק ועוזרת ללדת תינוק בריא במשקל תקין. במהלך ההיריון עולה הדרישה לוויטמינים ומינרלים. את חלקם ניתן לספק על ידי תזונה מגוונת המכילה ירקות, פירות, בשר, עוף, דגים, חלב ומוצריו, קטניות וזרעים.

כמו כן חשוב להקפיד על צריכה של חומצה פולית הנמצאת בעיקר באגוזים ובעלים ירוקים.

במחצית ההריון השניה יורדת רמת ההמוגלובין ולכן חשוב להזין את גופך בברזל הנמצא במוצרי בשר בקר, הודו, דגים, קטניות, פירות יבשים, אגוזים ושקדים. ודגני בוקר המועשרים בברזל. נשים בהיריון זקוקות לפחות ל-6 כוסות מים ביום ולכוס נוספת לכל שעת פעילות (בסה"כ לא פחות מ-10 כוסות מים ביום).

אל תעשה – ממה להימנע בהריון?

  • בגלל ההריון את חשופה לזיהומים פי 20 מאשר במצב רגיל, שמירה על היגיינה חשובה ביותר.הימנעי מלאכול
  • בשר או דג נא או שלא בושל מספיק זמן – כלומר יש להימנע מקרפצ'יו, טרטר וסטייק שלא עשוי well done 
  • ביצים לא מבושלות – ביצים שהחלמון עדיין נוזלי כגון – ביצה עין, ביצה רכה, שקשוקה.
  • נבטים חיים מכל סוג, בגלל בקטריות הקיימות בתוך הנבט ואינן נשטפות במים וסבון
  • גבינות או מיצים שלא עוברים פיסטור.

 

תרופות סבתא טבעיות:

כדי להקל על בחילות וצרבות מבלי לקחת כדורים המלאים בכימיקלים, תוכלי לנסות אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • ללעוס שקדים טבעיים
  • לשתות מים קרים עם ג'ינג'ר
  • לעיסת קרח או קרטיב
  • לאכול מלפפון עם הקליפה.

 

ובאופן כללי מומלץ לחלק את הארוחות למנות קטנות ומפוזרות לכל אורך היום.

בהצלחה רבה יקירה! מאחלת לך המשך הריון נעים ולידה קלה מתוך בריאות! לשאלות נוספות בנושא את מוזמנת להצטרף לפורום שלנו בפייסבוק. מחכה לך!

הרשמו לניוזלטר שלנו

ניתן לבטל בכל עת, בכפוף למדיניות הפרטיות שלנו.