מתכונים

פיצה ושקשוקה

כמו שאני תמיד אומרת – חייבים לגוון! מי יכול לאכול כל יום למשך כך חייו לחם קל עם קוטג' דל שומן וסלט?  אז קבלו כמה ארוחות שאני נוהגת להכין לשם הגיוון והנשמה...

                                                                                     

פיצה קלה ובריאה שילדים ומבוגרים אוהבים

מצרכים:

חבילה קטנה של קמח תופח – מומלץ לערבב חצי מהכמות שתהיה קמח מלא תופח

2 אשל

רסק עגבניות קטן

תבלינים- שן שום כתושה, אורגנו, מלח ופלפל שחור

שקית קטנה של גבינה צהובה מגורדת  (ניתן להמיר בגבינת פטה 5% מעודנת)

תוספות לפי הטעם- טבעות בצל, עגבנייה פרוסה, טבעות זיתים, טונה וכן הלאה

הכנת הבצק:

לערבב בקערה  2 אשל + חבילת קמח. שימו לב שהבצק הוא דביק ולא אמורים לרדד אותו. כאשר נוצר כדור אחרי שלשתם אותו, תשמנו תבנית גדולה ותהדקו את הבצק בעזרת הידיים.

הכנת הרוטב: ערבבו את הרסק עם התבלינים ומרחו על הפיצה שכבה דקה

הרכבת הפיצה: פזרו מעל את הגבינה וקשטו בתוספות שבחרתם.

הכניסו לתנור שחומם מראש לחום גבוה (240 מעלות) למשך 10 דקות. הוציאו את הפיצה למשך 5 דקות ואז חלקו למנות.

 

***טיפ חשוב: במידה ומספר הסועדים מצומצם (4 ומטה) , אני ממליצה להכין את המתכון בחצי מכמות המצרכים ולאפות בתבנית קטנה. שלבו פרוסת פיצה עם סלט ירקות ושיהיה בתיאבון!!!

 

"שושקה" - פלפלים קלויים עם גבינה

פשוט לוקחים פלפלים מאורכים  בינוניים ומנקים מגרעינים, ממלאים בכל מיני גבינות עד 5% (מומלץ שתהיה שם טוב טעם/כנען), אפשר להוסיף מעט זיתים קצוצים / עשבי תיבול שונים קצוצים/ עגבניות שרי קצוצות / בצל ירוק קצוץ ....... איך שתכינו ייצא מנצח !

בתבנית עם נייר אפייה מניחים את הפלפלים ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום בנוני- גבוה עד שהם משחימים.

מומלץ להגיש עם סלט כרוב או חסה ואפשר לשלב גם 2 פרוסות לחם קל.

 

שיהיה בתיאבון 

קרן לפידות-שווקי, דיאטנית קלינית BsC RD

קבוצות תמיכה וקליניקה אישית 

054-2517199   This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. www.eathealthy.co.il