הפינה החודשית

חנוכה

 

מי מפחד מסופגניות ?

חג החנוכה מגיע רק פעם בשנה וטוב שכך, משום שרובו סובב סביב מאכלים מאוד שמנים שקשה לעמוד בפניהם...

הסופגנייה – קמח לבן, סוכר לבן, הרבה מאוד שמן, ריבה, שוקולד, ריבת חלב ועוד ציפויים למיניהם. סופגנייה אחת = כ400 קלוריות

לביבות – תפוחי אדמה, מלח/סוכר ושוב הרבה מאוד שמן ....

אז מה בכל זאת עושים ואיך נעבור גם את החג הזה בשלום ?

  1. לא להיות רעבים ! סדר ארוחות חשוב מאוד ,במיוחד במהלך חגים
  2. מזערו "נזקים" בבית, פיתויים שקרובים אליכם – הופכים ליותר מפתים ....
  3. כדי לחסוך בשמן ובהמון קלוריות – נסו להכין פשטידת תפ"א במקום לביבות או סופגניות אפויות במקום מטוגנות
  4. עדיפה סופגנייה מקמח מלא על כזו מקמח לבן
  5. שתייה –  הקפידו על מים ושתיה חמה
  6. סופגנייה היא לא "אקסטרה", קחו אותה בחשבון במסגרת התפריט – במקום ארוחת ביניים או במקום פריט פחמימה ושומן בארוחה
  7. בארוחה בה מוצעים מספר פריטים שומניים ומתוקים- בחרו חכם – פריט אחד ושיהיה טעים
  8. אפשר "לחסוך" הכול הנוגע לתוספות על הסופגניות: רק מעט ריבה ללא תוספת סוכר
  9. עדיף לאכול סופגנייה אחת רגילה מאשר שתיים קטנות – בשטח פנים גדול יותר ספיגת השומן נמוכה באופן יחסי לשטח פנים קטן
  10. פעילות גופנית בחגים, בייחוד בחג שומני שכזה היא חובה, אפילו יותר מהרגיל

 

לא להתחיל עם הסופגניות לפני החג ובוודאי לא להמשיך איתן כשהחג מסתיים..






חג שמח

קרן התזונאית