הפינה החודשית

סכרת הריונית

ערכים תקינים של סוכר הם חשובים מאוד תמיד ובמיוחד בעת ההיריון. זו הסיבה שבמהלך ההיריון נבדקות רמות הסוכר, בצום ובהעמסה ( 50/100 גרם סוכר) על מנת לשלול מצב של סכרת הריונית. מהי סכרת הריונית?

מהי סכרת הריונית?

כ-5% מהנשים בתקופת הריונן תסבולנה מסוכרת הריונית, לרוב הסוכרת מתאזנת ונעלמת לאחר הלידה. בסוכרת הריונית הרגישות להורמון האינסולין יורדת וכתוצאה מכך ישנו חוסר איזון ברמות הסוכר. חוסר איזון זה מתבטא ברמות סוכר גבוהות בצום ולאחר העמסה.

קרא עוד...

ראש השנה

החגים בפתח – אל תהיו במתח !!!! תקופת החגים ידועה כתקופה מאתגרת ליורדים במשקל כיוון שיש בה המון ארוחות, המון אוכל בארוחות והמון המון פיתויים.... המטרה : לעבור את החגים ללא עלייה במשקל איך נוכל להשיג את המטרה? תכנון, תכנון ועוד קצת תכנון .... תבררו כמה ארוחות חג יש, מי מבשל, תכננו להגיע בשליטה. שמירה על סדר ארוחות גם ובמיוחד בתקופת החגים לא להגיע רעבים לארוחות משפחתיות

קרא עוד...

משפחה בריאה בגוף בריא

הילדים שלי לא נוגעים בירקות ! מה לעשות אם הילדה שלי רק מחפשת מתוק? אני מכינה לבי"ס כריך אבל הוא חוזר כמו שהוא וישר לפח.... מוכר לכם? אם גם אתם מתקשים להתמודד עם נושא האכילה של ילדיכם , הנה כמה טיפים ונקודות למחשבה שיעזרו לכם: כחלק מכללי הבית וכחלק מסדר היום של הילדים יהיו חלק מה"כללים" לגבי נושא האכילה. אתם צריכים ראשית להסכים עליהם בתור הורים ואז להציג אותם לילדים דרך מעשים.

 

 

 

קרא עוד...

עושים סדר בליל הסדר

חג הפסח הוא אחד האויבים של המרזים, ליל הסדר וחול המועד מתרכזים בעניין אחד

אוכל אוכל ועוד קצת אוכל......

המטרה : לשקול בסוף פסח כמו ששקלנו בתחילתו

קרא עוד...

יוצאים לקניות

כשנכנסים לסופר המבחר ענק , מדפים עמוסים בכל טוב, עשרות סוגים ווריאציות של מוצרים, פרסומות מבלבלות ואם אנחנו גם קצת רעבים – הרי שזו קרקע גידול לקניות מוגזמות ולא מתוכננות נכון (גם מבחינה תזונתית). בואו נעשה קצת סדר בבחירת המוצרים בסופר על מנת שנוכל למלא את מטבח באופציות בריאות, מתאימות קלורית וכמובן גם טעימות:

 

 

קרא עוד...

פירות החורף

מהם הסגולות של פירות החורף? מה עדיף – בננה או תפוז ? מיץ אשכוליות או רימון? מיצי פירות –ישנה סברה כי מיץ תפוזים חשוב לבריאותינו וכי מיץ אשכוליות שורף שומנים,האם כך ? מיצי פירות מלאים בסוכרים ואינם מכילים את הסיבים התזונתיים ולכן עדיף לצרוך אותם כפירות שלמים, גם את פירות ההדר כמו – אשכולית, תפוזים ומנדרינות.

קרא עוד...